Kaip nepriaugti svorio per šventes ir gimtadienius? Naudingi patarimai

by

Ar Jums taip būna, kad artėjantys draugių ir draugų gimtadieniai sukelia nerimą. Juk lietuviai nuo seno garsėja vaišingumu.  Švenčių stalai būna nukloti gausybe valgių. O Jums taip sunku atsilaikyti prieš šiuos gardėsius. Tačiau rūbų siūlės braška juos apsivilkus. Ką daryti, kaip nepriaugti svorio?

  • Atvykus į gimtadienį nebūtina visiems žinoti, kad laikotės dietos, tai nepadės. Geriau nuspręskite, kad prie stalo „neįsigazuosite“. Susitarimas pačiam su savimi veikia geriau, nei pasakojimas kitiems. Sąžiningai laikykitės sau duoto pažado.
  • Neikite į svečius nevalgę. Išalkę prisivalgysite daug daugiau, negu reikia pasisotinti, alkiui numalšinti, nes šventėse daug įvairiausių Jūsų mėgstamų patiekalų. Prieš einant į svečius, suvalgykite nekaloringą patiekalą, pripildantį skrandį, vaisių ar daržovių, pasigaminkite salotų.
  • Atminkite, visi saldūs ir stiprūs alkoholiniai gėrimai labai kaloringi. Stipresni alkoholiniai gėrimai turi 3 kartus daugiau kalorijų negu sausas vynas. Jeigu lyginti pusiau saldų ar saldų šampaną su sausu, pastarajame labai nedaug cukraus.  Nemaišykite alkoholinių gėrimų. Taurę palikite tik truputį nugertą, kad svetingiems šeimininkams nekiltų pagunda jos papildyti.
  • Ta pati taisyklė galioja ir gaiviesiems gėrimams. Vandenyje nėra cukraus ir papildomų kalorijų. Rinkitės paprastą vandenį su citrina.
  • Stenkitės išvengti susidūrimo su traškučiais ar skrudintais riešutais. Jie patys nesveikiausi ir kaloringiausi.
  • Venkite keptos duonos su sūriu.
  • Jeigu esate šventės šeimininkė, gaminkite lengvus aliejinius padažus su obuolių actu. Tuomet galėsite be baimės ragauti patiekalus su puikiu neriebiu pagardu. Pagaminkite salotų, kurias galėtumėte be nuodėmės ragauti.
  • Kai ateis laikas saldžiam stalui, stenkitės valgyti kuo daugiau vaisių.  Torto geriau atsisakyti, jei labai norisi, rinkitės vaisinį, bet ne su grietinėlės ar sviesto pertepimu.
  • Jeigu po šventės jaučiatės blogai ir nepavyko išlaikyti sau duotų pažadų, padarykite iškrovos dieną arba visą savaitę. Nedarykite klaidos ir nesugalvokite sėsti prie puotos stalo likučių. Tik atsikėlus išgerkite arbatos su citrina. Pirmą dieną po šventės gerkite tik vandenį arba tik šviežiai spaustas vaisių sultis per pusę skiestas vandeniu. Jos šiek tiek sumažins alkį. Arba valgykite tik šviežių vaisių salotas su lengvais aliejiniais užpilais, ir vaisius.
  • Per šventes suvalgius riebaus ir saldaus maisto priaugsite 1-2 kg. Juos greitai numesite, jeigu po šventės, savaitę laiko valgysite daug žalių vaisių ir daržovių, ir išimsite iš savo meniu miltinius ir riebesnius, pieniškus patiekalus. Nevalgykite bent 5 valandas prieš einant miegoti.
  • Sumažinkite išgeriamų kavos puodelių skaičių. Pati kava nėra kaloringa, tačiau joje esantis kofeinas suaktyvina tulžies veiklą, „išlaisvina“ insuliną, kuris padidina alkį ir aktyviau kaupia riebalus organizme.
  • Jeigu kenčiate nuo emocinių persivalgymų, išmokite pagauti save prieš bėgant prisivalgyti. Atpažinkite kokia emocija sukėlė norą prisivalgyti. Tai dažniausiai būna įvairių rūšių stresas. Atpažinkite jį ir pamėginkite nusiraminti su arbatos puodeliu. Jeigu esate sotūs, nusiraminus noras prisivalgyti greitai išgaruos.

Išlikime sveiki ir grakštūs, valgykime daugiau žalio – gyvo, vitaminingo ir lengvai virškinamo maisto.

Sekite mus FACEBOOK:

https://www.facebook.com/Sveikatoszurnala

TOLIAU SKAITYKITE:

https://sveikatoszurnalas.lt/keliaukime-i-lauka-sportas/

https://sveikatoszurnalas.lt/kmynai-geram-virskinimui-ir-lieknejimui/

https://sveikatoszurnalas.lt/amerikietiskas-slyvu-pyragas/